TUMS Meetdiensten
Interesse in een meter of energiemonitoring Offerte aanvragen
Interesse in een meter of energiemonitoring Offerte aanvragen

Aansluitingen

Wat is het verschil tussen kleinverbruik en grootverbruik?

Een kleinverbruik aansluiting betreft een aansluiting tot en met 3x80A, terwijl een grootverbruik aansluiting een capaciteit heeft van meer dan 3x80A.

Van wie ontvang ik de EAN-code?

De EAN-code wordt verstrekt door uw netbeheerder. Deze code bevat informatie over het adres, het gecontracteerde vermogen, de fysieke capaciteit van de aansluiting en de status van de aansluiting.

Apparatuur en functionaliteit

Beschikken jullie over apparatuur om te schakelen op vermogen?

Wij hebben geen actieve apparatuur om bijvoorbeeld zonnepanelen uit te schakelen bij overmatige teruglevering. Wij leveren echter wel een signaal uit de meter, waarmee u door derden apparatuur kunt laten installeren voor het realiseren van een schakelsysteem.

Factuur

Ik wil iets weten over mijn factuur

Als u vragen heeft over uw factuur, dan kunt u uw vragen stellen per mail via info@tumsbv.nl of contact opnemen met onze klantenservice: 0113 – 28 85 60. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur.

MESWeb

Zoeken meetpunten/aansluitingen met meters

Bij een zoekopdracht op meetpunten/aansluiting worden alle gevonden items getoond. Vul voor het zoeken naar aansluitingen/meetpunten waar een meter aanwezig is een wildcard (*) in het zoekveld en voer de zoekopdracht nogmaals uit. Nu worden alleen meetpunten/aansluiting getoond waar een meter aanwezig is.

Moet ik bij zoeken rekening houden met het gebruik van hoofd- en kleine letters?

Nee, de zoekopdrachten zijn niet gevoelig voor hoofd- of kleine letters

Hoe kan ik een wildcard gebruiken bij zoekopdrachten?

Er kan een * als wildcard worden gebruikt. Een wildcard is een soort joker en vervangt één of meerdere karakters in een zoekopdracht.

Hoe kan ik de zoekresultaten sorteren?

Zoekresultaten kunnen worden gesorteerd door te klikken op de kolomnaam. Eén keer klikken is oplopende sortering, nog een keer is aflopende sortering.

Hoe actueel zijn de gegevens in MESWeb?

Deze gegevens worden iedere nacht ververst en geeft daarmee een actueel inzicht in het aansluitingen- en meterregister.

Kan ik mijn verbruiksdata opvragen?

Ja, u kunt uw verbruiksdata eenvoudig opvragen. Dit kan eenmalig of continu via ons online energiemonitoringsportaal EMI, of via een API-koppeling. Afhankelijk van uw contract kunnen hier extra kosten aan verbonden zijn.

Kan ik mijn piekbelasting bij jullie opvragen?

Met een account in ons online energiemonitoringsportaal EMI kunt u zelf uw piekbelasting inzien. Heeft u geen toegang tot EMI, dan kan onze afdeling meetdata de piekbelasting voor u opzoeken. Ook hiervoor kunnen, afhankelijk van uw contract, extra kosten gelden.

Meteropname

Welke categorieën zijn er?

Voor nu zijn er de categorieën Enduris en TUMS Infra. De opnames voor TUMS Infra hebben een kortere doorlooptijd en hogere prioriteit. Met deze functie kan je die makkelijk filteren.

Hoe weet ik welke opnames ik eerst moet lopen?

De opnames met hoogste prioriteit komen, bij inloggen, bovenaan te staan. Die hebben dan ook de hoogste prioriteit. Prioriteit wordt bepaald aan de hand van de opdrachtgever (TUMS Infra heeft hogere prio dan Enduris) en de sluitingsdatum (datum waarop de meterstand uiterlijk binnen moet zijn).

Ik zie niet al mijn opnames

Controleer of je een filter ingesteld hebt of dat je op de kaart ingezoomd bent en verwijder die filters.

Ik kan mijn bon niet afronden

Dan zijn niet alle verplichte acties afgerond. Controleer de openstaande acties en probeer het opnieuw.

Waarom moet ik een foto maken bij afwijkende stand?

Dan kan de backoffice medewerker, bij validatie van de meterstand, de foto erbij halen en hoeven ze de meteropnemer daar niet mee lastig te vallen en is een extra check voor de meteropnemer om te zien of de stand goed is ingevoerd.

Ik kan niet alle acties afronden op een opnamebon

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat je alleen de elektriciteitsmeter kan opnemen en de gasmeter weg is. De meterstanden van de elektriciteitsmeter kan je dan invoeren en bij de gasmeterstanden geef je, bij “indicatie meter probleem”, aan dat de meter onvindbaar is. Je hoeft dan geen stand in te voeren en de bon kan afgerond worden.

Kan ik een reeds afgehandelde opnamebon nog aanpassen?

Ja, maar die moet je dan wel even opzoeken in je “Afgesloten meteropnames”. Als je bijvoorbeeld iemand niet thuis treft, dit al verwerkt hebt in de app en de klant laat je alsnog naar binnen, dan kan je de meterstanden nog gewoon invoeren en dan worden ze verwerkt.

Kan ik via TApp ook navigeren naar het adres?

Ja, als je een opnamebon opent dan kan je kiezen voor “toon op kaart” en daar kan je, bovenin, er voor kiezen om met je navigatieapp naar het adres te rijden.

Tussenmeters

Kunnen tussenmeters overal worden geplaatst?

Nee, het is raadzaam om een schouw te laten uitvoeren. Op basis hiervan kunnen wij bepalen of de plaatsing van een tussenmeter mogelijk is binnen uw installatie.

Voorbereiding en installatie

Wie is verantwoordelijk voor de voorbereiding van een bruto productiemeter?

De voorbereiding van een bruto productiemeter wordt uitgevoerd door uw installateur, niet door het meetbedrijf.

Wie legt de installatie aan voor een Secundair Allocatiepunt (SAP) in een MLOEA-constructie?

De aanleg van een Secundair Allocatiepunt (SAP) in een MLOEA-constructie wordt uitgevoerd door uw installateur of netbeheerder. Het meetbedrijf is alleen verantwoordelijk voor het plaatsen van de meter.

Algemeen

Hoe zit het met de algemene voorwaarden?

Waarom heb ik een erkend meetverantwoordelijke partij nodig?

Als u in Nederland een grootverbruiksaansluiting voor elektriciteit of gas heeft, bent u wettelijk verplicht een erkend meetverantwoordelijke partij aan te stellen. Wij zorgen voor een correcte registratie en distributie van uw meetdata en dragen zorg voor het beheer en onderhoud van uw meters.

Bieden jullie een leegstandstarief aan?

Omdat wij verantwoordelijk blijven voor het beheer, onderhoud en uitlezen van uw meters, bieden wij geen leegstandstarief aan.

Biedt TUMS Meetdiensten ook de mogelijkheid om mijn meetdata in te zien?

Om een complete inzage te krijgen in al uw energiestromen hebben we een handige webportal ontwikkeld, genaamd EMI. Daarmee krijgt u inzicht in de meetdata van alle meters die in uw panden aanwezig zijn. EMI geeft u een overzicht van al uw energiestromen. Snel, eenvoudig en op elk gewenst detailniveau!

Wat doet TUMS Meetdiensten allemaal?

  • Plaatsen, beheren en onderhouden van de meetinrichting;
  • Wettelijke periodieke kwaliteitscontrole;
  • Controleren en verstrekking van de meetdata;
  • Storingsmonitoring en storingsafhandeling van de meetinrichting(en);
  • Tools voor inzage in meetdata en in de meetpunten
  • Helpdesk en onafhankelijk advies.

Voor een uitgebreide opsommingen van onze producten en diensten zie ook Oplossingen.

Is TUMS Meetdiensten gecertificeerd?

Een grootverbruiker van gas en/of elektriciteit is zelf verantwoordelijk voor het meten van het energieverbruik. Daarvoor moet hij een gecertificeerde meetverantwoordelijke in de armen nemen. Meetbedrijven dienen gecertificeerd te worden door TenneT. TUMS Infra (i.c. TUMS Meetdiensten) is door TenneT aangewezen als Erkend Meetverantwoordelijke voor elektriciteit en gas.
Voorts is TUMS Infra (i.c. TUMS Meetdiensten) door Energie Data Service Nederland gecertificeerd als ODA (Onafhankelijke Diensten Aanbieder) en kan TUMS Meetdiensten meetdata uit slimme meters opvragen.

TUMS Meetdiensten beschikt over de volgende ISO-certificaten:
ISO 9001 (Kwaliteitsbeleid);
– ISO 14001 (Milieu);
– ISO 27001 (Informatiebeveiliging);
Voor veiligheid is TUMS Meetdiensten in het bezit van het VCA** certificaat.

 

Wat zijn de bedrijfsgegevens van TUMS Meetdiensten?

Bezoekadres
Smithweg 3
4462 HCGoes

Postadres
Postbus 399
4460 AT  Goes

Tel 0113 – 28 85 60
email: info@tumsbv.nl
website: www.tums-meetdiensten.nl

Bank
BIC: RABONL2U
NL36 RABO 0308 5684 35

KvK
nr. 22052034
BTW nr. NL811563285B01

Wie is TUMS Meetdiensten?

Als voorname speler op de Nederlandse metermarkt verricht TUMS Meetdiensten elektriciteit-, gas-, water-, stoom- en warmtemetingen. We zorgen voor een adequate distributie van meetdata. Met onze tools ondersteunen we onze klanten bij het verkrijgen van meer inzicht in hun verbruiken. Overal, altijd en eenvoudig. Op die manier helpen we onze klanten ook bij het realiseren van hun duurzaamheidsdoelstellingen. Meten is weten. Dat weten we al heel lang. Dankzij technologische ontwikkelingen, zoals big data en kunstmatige intelligentie (AI), weten we ook steeds meer en kunnen we meer vastleggen. Daardoor wordt meten nog belangrijker.

Dat alles doen we met een team van 27 betrokken en deskundige medewerkers vanuit Goes.

TUMS Meetdiensten beschikt over de volgende certificaten:
– ISO 9001 (Organisatie);
– ISO 27001 (Informatiebeveiliging;
– VCA** (veiligheid).